Водич за оглашаваче: сарадња са независним партнером

Увод у оглашавање на мрежи и AdWords

AdWords је Google-ов производ за оглашавање који приказује ваше огласе особама које траже производе или услуге сличне онима из ваше понуде на Google-у или на његовим партнерским сајтовима. Оглашавање помоћу AdWords-а вам омогућава да дођете до нових клијената у тренутку када они претражују ваш тип производа и услуга. Можете одабрати да вам се наплаћују кликови, прикази или конверзије, у зависности од типа кампање коју сте покренули.

Након што огласи почну да се приказују, пружићемо вам податке о учинку тако да независни партнер којег сте изабрали може да прати шта функционише а шта не. На AdWords заиста можете да рачунате јер вам помаже да јасно схватите колики је повраћај у оглашавање, а независном партнеру којег сте изабрали омогућава да унесе измене како би остварио најбоље могуће резултате.

Осим на Google претрази, огласе можете да приказујете и на Google-овој мрежи партнерских сајтова (места на којима сте можда видели поруку „Google огласи“), укључујући YouTube. На овој мрежи можете да искористите предности других формата огласа, као што су сликовни и видео огласи.

Google и независни партнери

Верујемо да AdWords може да помогне вашем предузећу да оствари пословни успех. Међутим, можда немате довољно времена нити ресурса да се посветите прављењу и редовном одржавању успешног AdWords налога. Или можда једноставно желите помоћ стручњака.

Зато су ту наши независни партнери. Постоји велики број различитих типова независних партнера, од највећих агенција за оглашавање и оглашавача на жутим страницама, па све до појединачних веб консултаната. Да бисмо вам помогли у избору независног партнера, осмислили смо наше програме за партнере. Независни партнери који учествују у овим програмима приказаће на својим веб сајтовима ознаку која потврђује да су положили испите за сертификацију. Две ознаке које ћете вероватно најчешће виђати су Google AdWords сертификовани партнер и AdWords овлашћени локални продавац. Да бисте видели ознаке и сазнали више информација о програмима за партнере, посетите адресу www.google.com/adwords/partnerprograms.

Да бисте потврдили да је неко предузеће сертификовано у оквиру наших програма за партнере, кликните на ознаку на веб сајту предузећа. Ако јесте, бићете усмерени на страницу профила тог предузећа на сајту Google.com.

Сарадња са независним партнером

AdWords независни партнер може да вам уштеди пуно времена и енергије, како вама лично тако и када је реч о вашем предузећу. За остваривање најбољих резултата, препоручујемо вам да активно пратите информације о својим огласним кампањама, а да посао који одузима пуно времена препустите свом партнеру.

Независни партнери често наплаћују накнаду која се додаје трошковима вашег оглашавања. Не заборавите да вам они пружају вредну услугу тиме што, између осталог, управљају вашим AdWords кампањама, пружају вам услугу извештавања, одговарају на питања и оптимизују ваше кампање. Сматрамо да је важно да разумете укупну цену AdWords оглашавања, укључујући и накнаде које наплаћује независни партнер којег сте изабрали. На основу овог износа можете да утврдите повраћај улагања.

У наставку дајемо пет кратких савета како да постанете искусан клијент:

1. Будите селективни
Када бирате независног партнера са којим ћете сарађивати, потражите предузећа која имају ознаку сертификованог партнера или овлашћеног локалног продавца. Претрага Google партнера вам омогућава да потврдите да је неко предузеће сертификовано или да претражујете сертификоване партнере. Током процеса избора, морате бити сигурни да вам је јасно колико траје уговор који склапате са партнером и да вам тај рок одговара. Постоји још неколико критеријума који ће вам помоћи у избору правог независног партнера:

2. Изаберите једног партнера
Можда сте у искушењу да поделите буџет на неколико независних партнера како бисте видели који вам доноси најбоље резултате. То можете да урадите под условом да их тестирате једног по једног. Google не приказује више од једног огласа по предузећу на страници резултата претраге, тако да ће вам бити тешко да одједном тестирате више независних партнера.

3. Едукујте се
За разумевање AdWords-а на напредном нивоу може бити потребно извесно време, али вам није потребно пуно времена да бисте научили основе. Погледајте одељак „Основе AdWords-а“ у наставку или посетите AdWords центар за помоћ на адреси adwords.google.com/support/aw/?hl=sr да бисте сазнали више информација. Разумевање AdWords-а ће вам помоћи да донесете утемељеније одлуке у вези са независним партнером.

4. Верујте предузећу са искуством
Ако сарађујете са предузећем које је управљало стотинама AdWords налога, то вероватно значи да су постали стручни за AdWords. Ако вам запослени у том предузећу кажу да су, према ранијим подацима, за одређене делатности трошкови оглашавања на мрежи виши или да неке кључне речи можда неће функционисати за ваше пословање, они то вероватно говоре на основу искуства.

5. Процените свој учинак
Уколико ваш превасходни циљ није брендирање, најважније у вези са AdWords-ом је повраћај улагања у оглашавање (тј. број нових клијената које сте стекли). Зато одвојите мало времена сваког месеца да бисте одмерили колико улажете и које резултате остварујете на основу тог улагања.

На шта треба обратити пажњу?

Сматрамо да је важно да остварите одлично корисничко искуство у оквиру AdWords-а. Ако то није случај, обавестите нас. Пре него што нам се обратите, најпре покушајте да решите евентуалне проблеме заједно са независним партнером.

Многи независни партнери су стекли наше поверење јер су заступали интересе својих оглашавача на најбољи начин. Постоје неки независни партнери који не поступају тако. У наставку су наведене неке активности на које треба обратити пажњу и о којима треба да нас обавестите:

Основе AdWords-а

Одрицање одговорности:
Иако можда нећемо лично одговорити на поруку е-поште, испитаћемо ваше коментаре и, ако је потребно, предузећемо одговарајуће мере. Уколико имате неко питање у вези са својим AdWords налогом и потребна вам је помоћ, посетите центар за помоћ на адреси http://adwords.google.com/support/aw/?hl=sr.

©2011. Google – Политика приватностиКонтактирајте нас