Оглашавање

Google и многи веб-сајтови и услуге које користите су бесплатни захваљујући оглашавању. Напорно радимо на томе да огласи буду безбедни, ненаметљиви и што релевантнији. На пример, на Google-у нећете видети искачуће огласе. Поред тога, сваке године гасимо налоге стотина хиљада објављивача и оглашавача који крше наше смернице, укључујући оне који приказују огласе који садрже малвер, огласе за фалсификовану робу и огласе који покушавају да злоупотребе личне податке.

Како Google користи колачиће у оглашавању

Колачићи помажу да оглашавање постане ефикасније. Без колачића, оглашавачи теже досежу до публике и теже могу да сазнају колико је огласа приказано и колико су кликова остварили.

Многи веб-сајтови, као што су сајтови са вестима и блогови, заснивају партнерски однос са Google-ом како би посетиоцима приказивали огласе. Током сарадње са партнерима можемо да користимо колачиће у разне сврхе, на пример да вам не бисмо стално приказивали један исти оглас, да бисмо откривали и заустављали преваре везане за кликове, као и да бисмо приказивали огласе за које постоји већа вероватноћа да ће бити релевантнији (као што су огласи које приказујемо на основу веб-сајтова које сте посетили).

Чувамо запис огласа које приказујемо у евиденцијама. Ове серверске евиденције обично обухватају ваш веб-захтев, IP адресу, тип прегледача, језик прегледача, датум и време упућивања захтева, као и један или више колачића који на јединствен начин могу да идентификују прегледач. Чувамо ове податке из више разлога, од којих су најважнији побољшање услуга и одржавање безбедности система. Ове податке из евиденција чинимо анонимним уклањањем дела IP адресе (после 9 месеци) и информација колачића (после 18 месеци).

Наши колачићи за оглашавање

Да бисмо помогли партнерима у управљању оглашавањем и веб-сајтовима, нудимо велики број производа, укључујући AdSense, AdWords, Google аналитику и низ услуга брендираних под називом DoubleClick. Када посетите страницу или видите оглас који користи један од ових производа, било у оквиру Google услуга или на другим сајтовима и у другим апликацијама, могуће је да ће прегледачу бити послати различити колачићи.

Они могу да буду постављени са неколико различитих домена, укључујући google.com, doubleclick.net, googlesyndication.com или googleadservices.com, односно са домена партнерских сајтова. Неки од наших производа за оглашавање омогућавају нашим партнерима да уз наше користе и неке друге услуге (попут услуга за мерење огласа и извештавање о њима), а те услуге могу да шаљу прегледачу своје колачиће. Ови колачићи се шаљу са домена тих услуга.

Погледајте више детаља о врстама колачића које користе Google и наши партнери, као и о томе како их користимо.

Како можете да контролишете колачиће за оглашавање

Можете да користите Подешавања огласа да бисте управљали Google огласима које видите и онемогућили Персонализацију огласа. Чак и ако онемогућите Персонализацију огласа, можда ћете и даље видети огласе засноване на факторима као што су општа локација која се одређује на основу IP адресе, тип прегледача и термини за претрагу.

Можете и да управљате колачићима многих компанија који се користе за онлајн оглашавање помоћу алатки за потрошачки избор које се праве у оквиру програма за самоуправљање у многим земљама, попут странице aboutads.info choices у САД или странице Your Online Choices (Ваши онлајн избори) у ЕУ.

Поред тога, колачићима можете да управљате и у веб-прегледачу.

Остале технологије које се користе у оглашавању

Google-ови системи за оглашавање могу да користе друге технологије, укључујући Flash и HTML5, за функције као што су приказ интерактивних формата огласа. На пример, можемо да користимо IP адресу да бисмо одредили вашу општу локацију. Такође можемо да изаберемо огласе на основу информација о рачунару или уређају, као што су модел уређаја, тип прегледача или сензори на уређају као што је акцелерометар.

Локација

Google-ови производи за огласе могу да добију информације о локацији или да изведу закључке о њој помоћу различитих извора. На пример, можемо да користимо IP адресу да бисмо одредили општу локацију; можемо да добијемо прецизну локацију са мобилног уређаја; можемо да изведемо закључке о локацији на основу упита за претрагу; на крају, веб-сајтови или апликације које користите могу да нам шаљу информације о локацији. Google користи информације о локацији у производима за оглашавање да би извео закључке о демографским информацијама, повећао релевантност огласа које видите, мерио учинак огласа и слао извештаје са обједињеном статистиком оглашавачима.

Идентификатори оглашавања за мобилне апликације

Да бисмо приказивали огласе у услугама у којима технологија колачића није доступна (на пример, у апликацијама за мобилне уређаје), користићемо технологије које обављају сличне функције као колачићи. Google понекад повезује идентификатор који се користи за оглашавање у апликацијама за мобилне уређаје са колачићем за оглашавање на истом уређају да би координисао огласе у апликацијама и прегледачу за мобилне уређаје. То може да се деси, на пример, када видите оглас у оквиру апликације који покреће веб-страницу у прегледачу за мобилне уређаје. То нам помаже и да побољшамо извештаје које пружамо оглашавачима о ефикасности њихових кампања.

Да бисте онемогућили персонализоване огласе у апликацијама на мобилном уређају, пратите упутства у наставку.

Android

  1. Пронађите Google подешавања на једном од следећих места (у зависности од уређаја):
    1. Засебна апликација која се зове Google подешавања
    2. У главној апликацији Подешавања, померајте надоле и додирните Google
  2. Додирните Огласи
  3. Укључите опцију Онемогући огласе засноване на интересовањима

iOS

iOS уређаји користе Apple-ов идентификатор оглашавања. Да бисте сазнали више о изборима за коришћење овог идентификатора, посетите апликацију Settings (Подешавања) на уређају.

Како одређујете који огласи из Google-а ће ми се приказати?

Пуно фактора узимамо у обзир да бисмо одредили који оглас ћемо вам приказати.

Оглас који видите је понекад заснован на актуелној или прошлој локацији. IP адреса је обично добар показатељ приближне локације. Према томе, можда ћете видети оглас на почетној страници сајта YouTube.com који промовише филм који ће ускоро почети да се приказује у вашој земљи или ће вам се приказати резултати за пицерије у вашем граду ако претражите „пица“.

Оглас који видите је понекад заснован на контексту странице. Ако гледате страницу са саветима за баштованство, можда ћете видети огласе за баштованску опрему.

Понекад ћете можда видети и оглас на вебу који је заснован на активностима у апликацијама или активностима у Google услугама, оглас у апликацији који је заснован на активностима на вебу или оглас који је заснован на активности на неком другом уређају.

Оглас који видите на страници понекад приказује Google, али га бира нека друга компанија. На пример, можда сте се регистровали на неком веб-сајту за новине. На основу информација које сте доставили тим новинама, он може да одлучује које огласе да вам приказује и може за то да користи Google-ове производе за приказивање огласа.

Огласи у Google производима и услугама, укључујући Претрагу, Gmail и YouTube, могу да вам се приказују и на основу информација, попут имејл адресе, које сте пружили оглашавачима, а које они деле са Google-ом.

Зашто ми се приказују огласи из Google-а за производе које сам прегледао/ла?

Можда ћете видети огласе за производе које сте претходно прегледали. Рецимо да сте посетили веб-сајт који продаје палице за голф, али их нисте купили током прве посете. Власник веб-сајта ће можда хтети да вас подстакне да се вратите и завршите куповину. Google нуди услуге које омогућавају оператерима веб-сајтова да циљају огласима људе који су посећивали њихове странице.

Да би то функционисало, Google чита колачић који је већ у прегледачу или поставља колачић у прегледач када посетите сајт за голф (под претпоставком да прегледач то дозволи).

Када посетите неки други сајт који сарађује са Google-ом, а који можда нема никакве везе са голфом, можда ћете видети оглас за те палице за голф. То је зато што прегледач шаље Google-у исти колачић. Ми онда можемо да користимо тај колачић да бисмо вам приказали оглас који може да вас подстакне да купите те палице за голф.

Google такође може да користи посету сајту за голф да би вам приказивао персонализоване огласе када касније претражујете палице за голф на Google-у.

Имамо одређена ограничења када је у питању овај тип огласа. На пример, забрањујемо оглашавачима да бирају публику на основу осетљивих информација, попут здравствених информација или верског опредељења.

Сазнајте више о Google огласима.